Future-Ready Ed Right Skills To Right Job

Potrzeby przemysłu, jak również branży transportowej zmieniają się diametralnie wraz z odpowiednio nagłym i szybkim rozwojem technologii, podobnie jak wymagania firm zatrudniających nowych pracowników. Chociaż postęp techniczny jest tak szybki, programy szkolenia zawodowego nie nadążają za tym rozwojem. Aby sprostać przyszłym wymaganiom Przemysłu 4.0., programy szkoleń zawodowych powinny zostać poddane gruntownej przebudowie. Istotne jest zatem ustalenie, jakie umiejętności i kwalifikacje pracowników, w tym także kierowców zawodowych, techników pojazdów samochodowych, instruktorów i trenerów prowadzących szkolenia zawodowe powinny być obecnie rozwijane.

W tym celu powstał międzynarodowy projekt „Future-Ready Ed Right Skills To Right Job” (F2J), którego celem jest zbadanie stylów uczenia się kandydatów i obecnych uczniów programów szkolenia zawodowego, a także stylów nauczania instruktorów. Poprzez określenie stylów uczenia się uczniów można by uzyskać lepszą perspektywę na ich szkolenie zawodowe, a także wzmocnić umiejętności i cechy niezbędne w ich przyszłej pracy. Natomiast styl nauczania instruktorów ma wpływ na szybkość uczenia się tematu i trwałość wiedzy. Ujawniając styl nauczania instruktorów, uczniowie mogą zostać przydzieleni i dopasowani do odpowiedniego instruktora danego przedmiotu.

Style w tych dwóch grupach określono na podstawie testów przeprowadzonych w ramach projektu. Aby uczynić testy umiejętności bardziej wiarygodnymi i zorientowanymi na wyniki ich opracowaniem zajmował się każdy konsorcjant. W pierwszej kolejności projekt koncentrował się na pracy badawczej, która ujawniła dokładne potrzeby firm, wymagania programów szkolenia zawodowego, metody nauczania instruktorów oraz tendencje uczniów w uczeniu się. Kolejnym krokiem było przeprowadzenie badania pilotażowego, na podstawie którego partnerzy projektu byli w stanie określić, czy stworzone testy spełniały wymagania. Następnie programy szkolenia zawodowego zostały poddane przeglądowi, aby sprostać przyszłym wymaganiom Przemysłu 4.0. Każdy z partnerów wprowadził niezbędne zmiany w programie, po czym przeprowadzono badanie właściwe na grupie kontrolnej i testowej.

Grupą docelową projektu są pracownicy administracji publicznej, pracownicy zajmujący się kształceniem i szkoleniem zawodowym oraz uczniowie, a także osoby, które zamierzają szkolić się lub przekwalifikować w celu zdobycia określonych umiejętności w zakresie Przemysłu 4.0.

Nr projektu: 2018-1-TR01-KA202-059505

Strona projektu: www.futureed2job.com

Czas trwania projektu: 36 miesięcy

 

Używamy plików cookies i podobnych technologii w celach reklamowych, statystycznych, identyfikacyjnych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu i jednocześnie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zawsze możesz zmienić swoje ustawienia przeglądarki wyłączając obsługę cookies. Informujemy, że wyłączenie plików cookies, utrudni korzystanie z naszej witryny lub może uniemożliwić jej poprawne działanie na Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
close