Seminarium projektu More Baltic Biogas Bus

4 listopada w siedzibie Instytutu Transportu Samochodowego zorganizowano seminarium europejskiego projektu "More Baltic Biogas Bus". Wydarzanie  zgromadziło kilkudziesięciu gości, reprezentujących m.in.: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Środowiska, Urząd M.st. Warszawy, Urząd Miasta Gdyni, Przemysłowy Instytut Motoryzacji, Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie, Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, NGV Autogas oraz ekspertów ze Szwecji, Norwegii, Niemiec oraz Łotwy.

Celem seminarium było przedstawienie dobrych praktyk oraz propagowanie doświadczeń dotyczących oczyszczania biogazu (biometanu) do zasilania autobusów komunikacji miejskiej oraz zwiększenie efektywności energetycznej autobusów zasilanych tym paliwem. Na spotkaniu nie zabrakło także dyskusji panelowej na temat istniejących, europejskich rozwiązań i możliwości wprowadzenia biogazu do autobusów miejskich w Polsce.

W ramach seminarium przedstawiono szereg prezentacji:

  • Next steps in the Baltic Biogas Bus project for period 2013-2014: Extending a successful partnership - Geert Schaap, Szwecja
  • Curbing emissions and energy consumption in the transport sector – how can we deal with it in Warsaw - Stanisław Jedliński
  • Mobile biogas upgrading system - Marek Rudkowski
  • Eco Driving Project - Frans Einarsson, Norwegia
  • Buses with engines fueled by biomethane and eco-driving – Mikołaj Krupiński
  • Biogas Hybrid Buses in Bergen - Stein Bjørlykke, Norwegia
  • AB Västerås Lokaltrafik - Björn Karlsson, Szwecja
  • Biogas buses in Bergen - Matti Torgersen, Norwegia

***

Celem projektu "More Baltic Biogas Bus” jest rozpowszechnianie wśród władz miast, przedsiębiorstw miejskiego transportu autobusowego i innych zainteresowanych podmiotów, idei pozyskiwania i stosowania biometanu do zasilania silników autobusów miejskich. Wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii ma tu znaczenie nie tylko dla dywersyfikacji źródeł energii i bezpieczeństwa energetycznego kraju, ale także dla bezpośredniego ograniczenia emisji zanieczyszczeń z silników spalinowych.W projekcie, obok Instytutu Transportu Samochodowego, udział biorą przedsiębiorstwa transportu miejskiego, jednostki badawczo-rozwojowe, wybrane władze samorządowe ze Szwecji, Norwegii, Niemiec, Litwy, Łotwy i Estonii.Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych.

Galeria

Używamy plików cookies i podobnych technologii w celach reklamowych, statystycznych, identyfikacyjnych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu i jednocześnie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zawsze możesz zmienić swoje ustawienia przeglądarki wyłączając obsługę cookies. Informujemy, że wyłączenie plików cookies, utrudni korzystanie z naszej witryny lub może uniemożliwić jej poprawne działanie na Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
close